YOU READ WHAT I WROTE

Friday, May 20, 2011

Diduga

Bulan bulan internship..semua org sibuk bekerja.mcm2 cabaran dan dugaan la yang dtg.herm..langit tak selalu cerah seperti yang kita harapkan.ada masa kt atas ada masa kt bwh.cuma jgn cepat melatah,anggap ianya anugerah dari Allah yang menguji setiap hambanya dan bermakna Allah sayangkan kita.

iya. entry aku kali neh mmg kena sebijik kt aku.aku diduga dgn dugaan yang paling besar yang aku sendiri tak sangka.sampai 1 tahap, aku menangis elok sampai office sbb dah tak boleh control.yea, ianya bermula dri hal y kecil tpi dibesarkan oleh mulut yang tak tau cerita ni pucuk pangkal.aku tak pernah rasa menggigil and takut mcm ni.karier yang bakal aku bina adalah bertitik tolak dari bidang yang aku sedang belajar.yes! aku setuju yang kita tak boleh ikut rasa hati.

aku harap sangat masa cepat berlalu. org mmg takkan lupa apa yang telah berlaku tpi kita yang kena jernihkan balik keadaan dgn melakukan yang terbaik.aku tak boleh terima keadaan mcm ni,tpi hakikatnya aku kena terima.perkara yang terjadi ni mmg mematangkan aku.walaupun aku tau aku xsalah,tpi aku tetap mengaku yang aku salah.biarlah.Tuhan lg mengetahui..

cepatlah berlalu masa. cepatlah dtg hari esok.cepatlah dtg sem depan dan depan,supaya aku terus sedar yang berlaku ada hikmah disebaliknya.ya Allah,ampunkan segala dosa dosaku.

bila dugaan dtg,jgn cuba lari daripadanya..try hadapi dgn senyuman.mungkin itu dpt menenangkan kita.






harap quotes ni membantu tuk motivasikan diri aku. LIFE IS GREAT

No comments:

Post a Comment